5 راه برای کاهش رسانه های اجتماعی

در این وبگاه به خبرهای جدیدی از تکنولوژی را بیان می کنیم.

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد


یکی از دوستان به من گفت: "من نمی توانم باور کنم که چقدر وقت را در فیس بوک تلف می کنم." "این مثل این نیست که حتی هیچ چیز خوب و جالب دیگری در آنجا وجود داشته باشد. من واقعاً باید از شر آن خلاص شوم." دوست من تنها نیست. بسیاری از مردم احساس می کنند که از رسانه های اجتماعی ارزش چندانی ندارند و با این وجود همچنان بیشتر از آنچه دوست دارند ، به ضرر بهره وری و بهزیستی روانی خود از آن استفاده می کنند.

سازماندهی اشکال هنری

فیس بوک تنها مجرم نیست. مردم همه وقت دست خود را در توییتر ، اینستاگرام ، اسنپ چت ، TikTok و سایر برنامه ها و وب سایت ها پرتاب می کنند. هنوز هم همه نمی خواهند از رسانه های اجتماعی به خوبی استفاده کنند.

شما می توانید رسانه های اجتماعی را کاملاً در جستجوی زندگی خصوصی تر ترک کنید یا یک سال از این امر خودداری کنید تا FOMO را به حداقل برسانید و ببینید که آیا در نتیجه تغییر می کنید یا نه. یا می توانید رویکرد متعادل تری داشته باشید و رسانه های اجتماعی را در زندگی خود حفظ کنید اما در مدیریت زمان زیادی که برای آن صرف می کنید بهتر می شوید. تکنیک ها و ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند.

اگر مایل به ترک بوقلمون سرد نیستید ، می توانید مدت زمانی را که در رسانه های اجتماعی در روز می گذرانید محدود کنید. به عنوان مثال: "من بیش از 10 دقیقه در روز در اینستاگرام نمی گذارم" ، یا "من بیش از 15 دقیقه در روز در تمام رسانه های اجتماعی نمی گذارم."

مهم نیست که چطور آن را پیاده سازی کنید ، این استراتژی دور از ذهن نیست. وقتی وقت خود را به جای ترک کردن محدود می کنید ، هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که قوانینی را که برای خود تعیین کرده اید بشکنید. مهم نیست که چه نوع موانعی را در راه خود قرار دهید ، همیشه می توانید آنها را دور بزنید.

بله ، راه حل وجود دارد ، اما این نکته را از دست نمی دهد. نکته این است که:

1) از قبل تصمیم بگیرید که چه نوع ارتباطی با رسانه های اجتماعی داشته باشید.

2) قوانینی را برای خود تنظیم کنید.

3) موانعی را ایجاد کنید که قبل از انحراف از قوانین خود ، مکث ایجاد کنید.

4) به اهداف خود پایبند باشید.

در اینجا برخی از ابزارها و راهکارهایی وجود دارد که می توانند کمک کنند. به خاطر داشته باشید که می توانید همزمان از آنها استفاده کنید.

1. زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی را دنبال کنید
ممکن است احساس کنید که وقت زیادی را در رسانه های اجتماعی می گذرانید ، اما این مقدار چقدر است؟ چقدر به کاهش نیاز دارید؟ شما نمی توانید جواب های خود را بدانید تا زمانی که اندازه گیری کنید که اکنون انجام می دهید.

RescueTime یک برنامه برای همه سیستم عامل های اصلی است که میزان زمانی را که در سایت ها و برنامه های مختلف می گذرانید ، ردیابی می کند. همچنین می تواند سایتهایی را که فکر می کند بیشتر حواس شما را پرت می کند مسدود کند (بیشتر در مورد آن در بخش بعدی). با این حال اپل میزان ردیابی دستگاه های تلفن همراه خود را محدود می کند ، بنابراین ممکن است شما نیاز به استفاده از یک ابزار جداگانه برای آن داشته باشید.

iOS یک ابزار داخلی به نام Screen Time دارد که مشخص می کند چه مقدار از وقت خود را در آیفون صرف می کنید ، از جمله تعداد دقیق دقیقه در برنامه های مختلف. از صفحه اصلی ، برای یافتن خلاصه ، انگشت خود را به راست بکشید. روی خلاصه ضربه بزنید تا در آن عمیق تر فرو شوید.

ردیابی زمان iOS

گوگل در برخی از تلفن های خود با نام Wellbeing از ویژگی های مشابهی برخوردار است. برنامه های Android شخص ثالث دیگری نیز وجود دارد. PCMag هیچ موردی را بررسی نکرده است ، اما می توانید "برنامه ردیابی استفاده از تلفن" را جستجو کرده و یک مورد را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

2. از الحاقات مرورگر برای مسدود کردن سایت های شبکه های اجتماعی استفاده کنید
در دسک تاپ و لپ تاپ ها ، یکی از بهترین ابزاری که می توانید برای محدود کردن استفاده از رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید ، یک پسوند مرورگر است که دسترسی به سایت هایی را که انتخاب می کنید مسدود می کند. برخی از آنها همچنین زمان را در سایت ها و برنامه ها مشاهده می کنند ، بنابراین این موارد می توانند وظیفه مضاعف را انجام دهند.

۵ روش برای داشتن یک برنامه زمانی بهینه به کمک تکنولوژی
RescueTime ، که در بالا به آن اشاره کردم ، یک ویژگی برای اعضای پریمیوم است که وب سایت های پرتلاطم را مسدود می کند. این کار FocusTime نامیده می شود و مشخص می کند که کدام سایت ها بر اساس سابقه قبلی شما را منحرف می کند. وقتی FocusTime را روشن می کنید ، برای مدت زمانی که تعیین کرده اید ، تمام آن سایت ها را مسدود می کند. می توانید هر سایتی را که برنامه نادرست شناسایی کرده است نادیده بگیرید. FocusTime همچنین با برنامه های دیگر مانند Slack ادغام می شود ، جایی که می تواند وضعیت شما را بطور خودکار بروزرسانی کند تا به مردم اطلاع داده شود که مزاحم شما نشوند.

چند پسوند مرورگر همان عملکرد مسدود کردن موقت را ارائه می دهند. موردی که من دوست دارم StrictWorkflow (رایگان ، Chrome) نام دارد. با کلیک روی نماد در نوار مرورگر خود ، شما را از سایتهایی که انتخاب می کنید مسدود می کند.

مسدود کننده RescueTime

StayFocusd یکی دیگر از موارد خوب است. به شما امکان می دهد سایتها را به طور دائم مسدود کنید یا محدودیت زمانی روزانه برای سایت های مختلف را تعیین کنید. همچنین به شما امکان می دهد زیر دامنه های خاص ، مسیرها یا صفحات خاص و حتی انواع خاصی از محتوا را در یک دامنه مانند فیلم ها مسدود کنید.

راه دیگر برای مسدود کردن وب سایت ها ، انجام این کار از طریق روتر خانگی شما است. به طور معمول ، یک بخش برای فیلتر دامنه وجود دارد. اگر یک وب سایت اصلی مانند Facebook.com را مسدود کنید ، هیچ مرورگر وب در شبکه شما قادر به باز کردن صفحاتی در Facebook نیست.

3. محدودیت های زمانی را در برنامه های موبایل فیس بوک و اینستاگرام فعال کنید
برنامه های تلفن همراه برای فیس بوک و اینستاگرام عملکردی برای ردیابی زمان دارند. این ویژگی چند دقیقه در روز را که از هر یک از برنامه ها استفاده می کنید ردیابی می کند و میانگین روزانه به شما می دهد. همچنین دارای یک محدودیت زمانی اختیاری است که می توانید تعیین کنید چه مدت می خواهید برای برنامه در روز هزینه کنید. هنگامی که به حد مجاز رسیدید ، یک اعلان درون برنامه به شما اطلاع می دهد.

تنظیمات Set Daily Reminder نامیده می شود. در اینستاگرام ، این است
منبع: pcmag
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.